Surask mus Facebook'e
Jeigu į daiktus, kuriuos tu matei visą laiką, imsi žiūrėti atidžiau, lyg pirmą kartą, trokšdamas įžvelgti visas smulkmenas, tai pasirodys, kad tu jų ankščiau niekada nematei.
Ch.S.Puigas

Stažuotė Italijoje

2013m. rugsėjo 24d. - spalio 19 d. keturi mokiniai iš Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokyklos: Karolina Jankovskaja, 632 gr., Natalija Semionova, 232 gr., Aurelijus Tabokas, 622 gr. ir Česlav Jacukevič, 232 gr. ir po 2 mokinius iš Visagino TVPMC: Greta Juršytė ir Gabija Kaukėnaitė, Kauno MPPMC: Gintarė Kontautaitė ir Lukas Miškinis bei Utenos RPMC: Indrė Kolesnikovaitė ir Laura Petronytė stažavosi Italijoje, viešbutyje „Pietre Nere“.

Dalyvių įspūdžiai

Natalija Semionova, 232 gr.

2013 m. ruduo nudžiugino mane netikėta greitai suorganizuota kelione į Italiją.

Aš atvykau į stažuotę Rodi Garganico miestelyje, kuris yra Gargano nacionalinio parko centre. Mokymosi visą gyvenimą programos Leonardo da Vinci  mobilumo projekto "Restoranų darbuotojų praktinių įgūdžių ir įvairių darbo kompetencijų tobulinimas užsienio šalyse" tikslas- tobulinti virėjų iš 4 Lietuvos miestų, iš įvairių profesinio  mokymo įstaigų  įgūdžius, susipažinti su Italijos virtuvės subtilybėmis, Italijos kultūra, maisto produktais, didelę dalį iš kurių užima jūros gerybės ir įvairūs sūriai.

Mūsų linksma 10 mokinių kompanija apsigyveno netoli Rodi Gorganico miestelio esančiame 3 žvaigždučių viešbutyje "Pietre Nere". Kiekvieną dieną mes gaminome viešbučio virtuvėje vakarienę, padėjome gaminti ypatingus užkandžius, karštus patiekalus ir desertus banketams.

Laisvalaikiu su projekto dalyviais eidavome apžiūrėti miesto, grožėjomės kalnais, maudėmės jūroje, baseine. Didelį įspūdį paliko pažintinė ekskursija  su džipu, ekskursijos į Vico del Gargano,  Peschici,  Vieste miestus. Paskutinis vakaras Italijoje buvo įsimintinas, nes po ekskursijos po nuostabias Gargano apylinkes vakarienę mums pagamino viešbučio virtuvės šefas. Puikaus  „Rizotto“ su kriaušėmis skonio aš nepamiršiu dar ilgai! Ir būtinai gaminsiu šį patiekalą savo šeimai ir draugams.

Karolina Jankovskaja, 632 gr.

Rugsėjo 24 – Spalio 19 d. atlikau praktiką  Italijoje, Pietre Nere viešbutyje , Rodi Garganico miestelyje.Ši stažuotė suteikė  man galimybę susipažinti su nauja kultūra, išmokau gaminti šiam regionui būdingus patiekalus, bei pamačiau tikrą virtuvės gyvenimą. Buvo malonu susipažinti su Italijos virėjais, bei visais stažuotės dalyviais. Stažuotė  paliko daug įspūdžių , kurie liks ilgam laikui. Įgytos virtuvėje žinios  tikrai bus panaudotos ateityje. Norėčiau dar kartą sugrįžti į Italiją.

Česlav Jacukevič, 232 gr.

Vienas įspūdingiausių vizitų - apsilankymas Profesinio rengimo mokykloje.

Šioje įstaigoje turėjome galimybę susipažinti ir stebėti virėjų, padavėjų ir barmenų mokymą. Susipažinome su praktinio ir teorinio mokymo vietomis, domėjomės mokyklos ir mokymo tvarka bei mokymo programomis. Susipažinome su Italijos tradiciniais patiekalais (pica, lazanija, risotto ir kt.), desertais. Domėjomės šių patiekalų, bei desertų gaminimu, patiekimu. Kelis iš ju išbandėme.

Laisvu nuo darbo laiku susipažinome su Italijos kultūra, papročiais, keliavome po regiono apylinkes.

Tai buvo puiki galimybė pažinti kitos šalies kultūrą, tradicijas, papročius, gyvenimo būdą.

Italijoje patirti nuotykiai, prisiminimai bei sukaupta patirtis išliks visam gyvenimui.