Aplankyk mūsų facebook'e
Jeigu į daiktus, kuriuos tu matei visą laiką, imsi žiūrėti atidžiau, lyg pirmą kartą, trokšdamas įžvelgti visas smulkmenas, tai pasirodys, kad tu jų ankščiau niekada nematei.
Ch.S.Puigas

Stažuotė Švedijoje

Ersamus+mobilumo projektas Nr. 2014-1-LT01-KA102-000300  „Efektyvaus įmonės darbo organizavimo patirtis užsienio šalyse“.

2015 m. vasario 20 d. šeši mokiniai iš Lietuvos - Deividas Malinauskas, Renata Franckevičiūtė (iš Vilniaus), Džesika Astrauskaitė, Sandra Kenigaitė (iš Kauno), Greta Rudytė bei Kotryna Stančik (iš Alantos) išvyko Švediją, Westerlundska Gymnasiet Enkoping.

Gyvenome labai sename (1799m.) ir jaukiame name. Mūsų stažuotė prasidėjo pažintine ekskursija po Enkopingo miestelį ir draugiška vakariene mokytojos Kerstin namuose.

Pirmąją stažuotės dieną praleidome Westerlundska Gymnasiet  ir susipažinome su mokytojais, mokykla ir mokiniais, turėjome pažintinę ekskursiją po mokyklą.

Mūsų stažuotės  tikslas buvo susipažinti su darbo organizavimo procesu Švedijos įmonėse, todėl buvome paskirstyti į skirtingas įmones: „Coop“, „Maxi ICA“ ir „ICA Supermarket“. Visos įmonės yra erdvios, patogūs priėjimai prie lentynų. Įmonės naudoja modernius kasos aparatus, kasininkėms nereikia skaičiuoti pinigų. Monetos yra sumetamos į tam skirtą vietą ir aparatas jas suskaičiuoja. Pinigų kupiūras atiduodame kasininkei, kuri jas įdeda į aparatą ir aparatas automatiškai apskaičiuoja grąžą. Yra naudojama sistema, kur pirkėjas pasiima individualų skanerį ir įėjęs į parduotuvę nuskenuoja visas savo perkamas prekes ir po to, savitarnos kasoje,  už jas sumoka. Naudojamos modernios elektroninės kainos, kurios yra valdomos iš kompiuterio nuotoliniu būdu. Kiekvienas darbuotojas gali lengviau pasirinkti savo darbo grafiką. Rytais vyksta trumpi susirinkimai, kuriuose nusprendžiama tos dienos darbų pasiskirstymo tvarka. Darbuotojai gauna nemokamus pusryčius, gali vaišintis karštais gėrimais ir užkandžiauti vaisiais pietų kambaryje.

Kiekvienoje parduotuvėje prekės yra renkamos pagal sezoniškumą, mėnesio pabaigoje žiūrima i nupirktų prekių kiekį ir taip užsakomos kitos prekės. Prekės užsakinėjamos dideliu kiekiu ir niekada nepatiriamas trūkumas. Parduotuvės pradžioje yra sudėtos labiausiai viliojančios ir didžiausias nuolaidas turinčios prekės. Pastebėjome, kad pirkėjai dažniausiai perka itin dideliais kiekiais, kad nereiktų dažnai vaikščioti į parduotuves. Darbuotojai labai draugiški, visada maloniai bendrauja ir padeda klientams. Visi dokumentai ir užsakymai yra pildomi kompiuteryje.

Laisvu laiku nuo praktinių užsiėmimų metu aplankėme keletą  didžiausių Švedijos miestų. Pažintinės kelionės metu į Uppsalą matėme nuostabią pilį, nepakartojamo įspūdžio bažnyčią, labai gražų ir jaukų senamiestį. Aplankėme Uppsalos universitetą, bendravome su studentais, kurie papasakojo apie Švedijos kultūrą ir švietimo sistemą. Taip pat lankėmės Vastere, ten matėme didžiulius automatizuotus parduotuvės „ICA“ sandėlius,  lankėmės „IKEA“ prekybos centre ir matėme prekybos centro užkulisius. Keliavome i Stokholmą, turėjome puikią pažintinę ekskursiją po  senamiestį, lankėmės Stokholmo įžymiajame Vasos muziejuje. Įspūdingiausia yra tai, kad mus priėmė Švedijos ambasadoje ir daug papasakojo apie  Švediją.