Aplankyk mūsų facebook'e
Gobšumas ir pyktis – blogiausi patarėjai.
Publilijus Siras

„EROVET - jaunimo įsidarbinimo skatinimas per Europos profesinio mokymo tyrimų grupę“

logo


Erasmus+ KA2 Profesinio mokymo strateginių partnerysčių projektas inovacijų ir dalijimosi gerąja patirtimi tikslais

„EROVET - jaunimo įsidarbinimo skatinimas per Europos profesinio mokymo tyrimų grupę“

Nr. 2017-1-ES01-KA202-038309

Projekto partneriai:

  • Koordinatoriai - Global Lleida (Ispanija, Lleida);
  • Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla (Lietuva, Vilnius);
  • INS Escola del Treball (Ispanija, Lleida);
  • Ortakoy 80. Yil Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Turkija, Ankara);
  • Escola Profissional AMAR TERRA VERDA (Portugalija, Vila Verde);
  • Landkreis Osnabruck Fachdienst Bildung (Vokietija, Osnabruck);
  • Dieythynsi Deyterobathmias Ekpaideysis N. Rodopis (Graikija, Komotini);
  • i.i.s. des ambrois (Italija, Oulx).

Pagrindinis projekto tikslas - sumažinti jaunimo bedarbystę, sukuriant EROVET (Europos profesinio mokymo moksliniai tyrimai) bendruomenę, užtikrinančią kokybišką proforientavimą, skatinančią geografinį mobilumą mokymosi tikslais, suteikiančią mokymosi galimybes darbo vietoje, skatinančią  verslumo iniciatyvas.

Siekiant pagerinti jaunimo įsidarbinimo galimybes, svarbus vaidmuo tenka projekto partnerystei. Partneriai yra iš įvairių Europos dalių ir turi skirtingą jaunimo bedarbystės lygį- Vokietija 6.5%, Lietuva 13.1% , Turkija 18.5% ir Portugalija, Italija, Ispanija ir Graikija, kur bedarbystės lygis net  40.1% - 44.2%. Partneriai atstovauja skirtingoms institucijoms- tai profesinio mokymo centrai, švietimo administravimo institucijos ir verslo įmonės, nes bendradarbiaujant įvairių sektorių atstovams galima pasiekti geresnių rezultatų, nei dirbant atskirai.

Bus siekiama perimti gerąją partnerių proforientavimo patirtį ir pagerinti jaunimo tarptautinio mobilumo galimybes, nes yra nustatyta, kad jaunuolių, kurie dalyvavo mobilumuose, penkeri metai po mokyklos baigimo bedarbystė 23% mažesnė, negu jų nemobilių bendraamžių.

Kitas būdas mažinti bedarbystę, manoma yra dualinis mokymas, t.y. mokymas darbo vietoje.

Trečias kelias būtų verslumo iniciatyvos ir savarankiško darbo skatinimas. Manome, kad šis klausimas daugelyje profesinio rengimo mokymo centrų Europoje yra daugiausia teorinis, daugiausia dėmesio centre - verslumo valdymas, o ne produktas. Mes taip pat tikime, kad pastangos turėtų būti dedamos siekiant pagerinti mūsų stažuotojų gebėjimus kuriant tvarius verslumo projektus, nes pagal mūsų pačių duomenis daugelio jų gyvavimo  trukmė neviršija trejų metų.

Projekto metu bus sukurtas darbo vietų mobilumo tinklas, kuris skatins besimokančiųjų mobilumą ir užtikrins teisingą darbo praktiką užsienyje,  leis vartotojams ieškoti darbo visoje Europoje; bus sukurtas verslumo verslo vadybos kursas, kuris bus prieinamas visiems Europos mokymo centrams, ir verslumo ženklai bei prizai profesinio mokymo įstaigoms ir profesinio rengimo mokiniams, kurie suteiks galimybę matyti visų jų vykdomus veiksmus.

Galiausiai, siekiant užtikrinti projekto rezultatų platinimą ir tvarumą, bus sukurta bendruomenė - EROVET (Europos profesinio mokymo moksliniai tyrimai), susidedanti iš įvairių suinteresuotųjų subjektų, tokių kaip profesinio mokymo centrai, įmonės ir ekonominiai bei administraciniai subjektai. 

Projekto trukmė 2 m.

Projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.