Aplankyk mūsų facebook'e
Jeigu į daiktus, kuriuos tu matei visą laiką, imsi žiūrėti atidžiau, lyg pirmą kartą, trokšdamas įžvelgti visas smulkmenas, tai pasirodys, kad tu jų ankščiau niekada nematei.
Ch.S.Puigas

Stažuotė Prancūzijoje

Erasmus+  mobilumo projektas  „Restoranų ir viešbučių darbuotojų praktinių gebėjimų ir darbo tarptautinėje komandoje įgūdžių tobulinimas“  Nr. 2014-1-LT01-KA102-000302.

Stažuotė Prancūzijoje, Strasbūre.

2015 m. kovo 24 d. – balandžio 24 d. atlikome stažuotė prancūzų virtuvėse, buvome atrinkti aštuoniese ir tarp mūsų ne tik buvo bendraamžiai siekiantis virėjo specialybės , bet ir konditerijos ir padavėjo – barmeno.

Priimantis partneris buvo CEFFPA - Centre Européen de Formation et de Promotion Professionnelle par Alternance pour l'Industrie Hôtelière.

Visi mes buvome išskirstyti po įvairius restoranus, kurie buvo labai populiarus Strasbūre, taigi kiekviena diena  sulaukdavome daug alkanų klientų. Pasijutome labai atsakingi dėl savo profesijos. Be abejo turėjome ir laisvo laiko, tai vaikštinėjome mieste, džiaugėmės gražiu orų, poilsiavomės nuo darbo.

Stažuotės dalyviai

Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla:

• Mantas Rimkus 914 gr. mokinys
  • Vytautas Linkus 714 gr. mokinys
  • Ieva Kuzmaitė 234 gr. mokinė

Dalyvių įspūdžiai

Ka galiu pasakyti... Aš laimingas, kad gavau progą sudalyvauti Erasmus+ programoje, kuri vyko Prancuzijoje (Strasbūre). Ši kelione paliko man didžiuli įspudi. Pamačiau ir išmokau labai daug, susipažinau su kitos šalies tradicijomis, ir svarbiausia aptarnavimo sfera. Teko galimybė dirbti viename is seniausiu ir turinčia gilią istoriją, Strasburo restorane „Lohkas“. Šiame restorane įgijau tokios praktikos, kurios mes mokomes tik iš knygų...

Pats miestas yra labai gražus ir tvarkingas. Labai patiko žmones, kurie visada šypsosi ir bet kada galetų tau pagelbėti, ar siap pabendrauti. Pramogų nebuvo perdaugiausiai, bet liūdna tikrai nebuvo. Del gero gyvenimo, miesto, žmonių, pačių salygų, kelias savaites buvau pamiršęs, kad esu Lietuvos pilietis, gyventojas ir atvykau čia semtis žinių. Paskutinis vakaras, valandos Strasbure buvo liūdnokos, daugelis mūsų net nemiegojom. Anksti ryte mus išlydejo auštanti saulute...

Negaliu nepasidalinti savo didžiausiu ispudžiu... Kadangi esu didelis futbolo fanas, teko galimybė stebėti kelis kartus futbolo rungtynes Strasbure, abu kartus miestas šventė pergalę, o atmosfera buvo tiesiog pasakiška! To Lietuvoje niekada neišvysime, todel pasinaudojau galimybe

Mantas Rimkus 914 gr. mokinys

Praktikos vieta: Restoranas „Le Lohkäs“

Atlikus stažuotė Prancūzijoje supratau, kad virėjo profesija nėra tokia lengva kaip atrodo, reikia tinkamai paruošti produktus patiekalams, neperkepti juos, gerai išvirti, paskaninti tinkamais prieskoniais, gražiai sudėti į lėkštes ir nuo šito visko priklauso koki įspūdi jus kaip virėjas paliksite klientams apie savo restorano virtuvė. Nors ir mano profesija nėra iš lengvu ji be galo yra įdomi, nuolatos tobulini savo įgūdžius, sužinai naujus skonius, naujus gaminimu būdus anksčiau tau nežinotus. Stažuotės metu dirbau restorane su pusiau vokiška prancūziška virtuvė todėl ir patiekalai buvo labai įvairus ir įdomus. Nors šefai nelabai kalbėjo angliškai, supratom vienas kita ir kažkaip tarėmės gestais :D. Turėjome ir laisvo laiko taigi vaikštinėjome mieste, poilsiavom. Ši stažuotė tikrai paliko didelį įspūdį man ir tikiuosi kiti būsimi virėjai iš mūsų mokyklos turės noro išbandyti savo įgūdžius kitos valstybės virtuvėje.

Jan Zaboronok 224 gr. mokinys

Praktikos vieta: Restoranas  „Gurtlerhoft“

Stažuotė Prancūzijoje paliko neišdildomų ispūdžių. Pirma sužavėjo pats miestas ir pati Prancūzija. Čia kitoks gyvenimas, žmonės lėčiau vaikšto, daugiau šypsosi, o gatvėse pasisveikinti ir užkalbinti nepažįstamą žmogų - visiškai normalu. Parduotuvės dirba trumpiau ir ne kiekvieną dieną, niekas niekur neskuba.

Vienintelės vietos, kurios ko gero, dirba visada - tai restoranai ir kavinės, kurių čia pilna. Pirmos dienos darbe buvo sudėtingos. Nauja darbo vieta, nežinai kur kokie indai,  produktai, ką ir kaip daryti. Ir daugiausiai laiko praleidi galvodama, kad galėjai daugiau laiko skirti mokintis prancūzų kalbą. Ne paslaptis, kad prancūzai nedraugauja su anglų kalba. Tačiau tai netrukdė susibendrauti. Patys prancūzai labai norėdavo bendrauti. Ko gero, vienas įsimintiniausių dalykų bus, kaip šefas norėjo išsiaiškinti kokie sportai populiarus Lietuvoje ir kokie papasakot kokie Prancūzijoje, viską rodydamas judėsiais.   Taip pat pasisekė su labai linksmu kolektyvu, kuris niekada ilgai rimtas neišlieka, visada dainuoja, švilpauja ir šoka.  Visada padėdavo, parodydavo, kaip galima greičiau ir efektyviau dirbti. Pakviesdavo parodyti kaip gamina vietinius tradicinius patiekalus, duodavo paragauti. Visada stengdavo išmokinti naujų dalykų, gaminimo techinikų ir patarimų. Jei tik parodydavai norą ir susidomėjimą, jie su didžiausiu noru viską parodo ir pasakoja.

Diana Drižytė 234 gr. mokinė

Praktikos vieta: Restoranas „Le Bistro des Copains“

Ši kelionė į Prancūziją paliko neišdildomą įspūdį. Visų pirma turėdami laisvo laiko, mes aplankėme daug muziejų, parkų, Colmar miestelį - mažąją Veneciją, Europa park Vokietijoje bei stebėjome futbolo rungtynes. Turėjome galimybe stebėti, kaip šefai ruošia įspūdingus patiekalus iš foie gras, balandienos bei langustinų ir patys parodėme savo sugebėjimus Ceffpa mokyklos atvirų durų dienoje. Taipogi didelį įspūdį padarė praktika. Aš dirbau nedideliame restorane Le Pffiferbriader, esančiame prie pat katedros. Jame ruošiami paprasti tradiciniai patiekalai. Kolektyvas buvo linksmas ir draugiškas, negailėjo patarimų. Padirbus šiame restorane įsitikinau, kad nors virėjo darbas yra nelengvas, jeigu tau tai patinka ir esi apsuptas linksmų, savo darbą mylinčių žmonių, maisto gaminimas restorane bus vienas malonumas. Ši kelionė į Prancūziją paliko neišdildomą įspūdį. Visų pirma turėdami laisvo laiko, mes aplankėme daug muziejų, parkų, Colmar miestelį - mažąją Veneciją, Europa park Vokietijoje bei stebėjome futbolo rungtynes. Turėjome galimybe stebėti, kaip šefai ruošia įspūdingus patiekalus iš foie gras, balandienos bei langustinų ir patys parodėme savo sugebėjimus Ceffpa mokyklos atvirų durų dienoje. Taipogi didelį įspūdį padarė praktika. Aš dirbau nedideliame restorane Le Pffiferbriader, esančiame prie pat katedros. Jame ruošiami paprasti tradiciniai patiekalai. Kolektyvas buvo linksmas ir draugiškas, negailėjo patarimų. Padirbus šiame restorane įsitikinau, kad nors virėjo darbas yra nelengvas, jeigu tau tai patinka ir esi apsuptas linksmų, savo darbą mylinčių žmonių, maisto gaminimas restorane bus vienas malonumas.

Margarita Kislova 234 gr. mokinė

Praktikos vieta:Restoranas „Le Pfifferbriader“

ERASMUS praktika yra viena geriausių galimybių, kurias galima išnaudoti mokslo metu. Ši praktika suteikia galimybę išvažiuoti praktikuotis į, galbūt, labiau pažengusią šalį profesiniu atžvilgiu, taip pat pažinti svetimą šalį, jos kultūrą, patobulinti užsienio kalbos žinias. Šios praktikos metu leidžiama maksimaliai išnaudoti pasirinkimo laisvę ir patenkinti visus savo, kaip mokinio/praktikanto poreikius. Manau, kad tai man buvo geriausia ir įvairiapusiškiausia patirtis užsienyje mokslo metu, leidusi susipažinti su prancūziška virtuve ir jos darbo kultūra. Galiu teigti, kad šioje šalyje labai rimtai vertinami praktikantai, kurie turi galimybę gauti tikras užduotis, daug atsakomybės bei pilnai susipažinti su profesionalaus darbo virtuvėje specifika. Mėnuo pralestas Prancūzijoje suteikė pasitikėjimo savimi, leido atrasti savo neatskleistas galimybes bei padėjo puikius pagrindus profesinėje karjeroje.

Dainius Bigas 223 gr. mokinys

Praktikos vieta: Restoranas „Le Dix“

Atvykus į Prancūziją buvo šiek tiek baisu, nes viskas buvo nepažįstama ir nauja, tačiau per kelias dienas apsipratau ir buvo visai nebaisu eiti į praktiką. Restoranas “Au Crocodile' vienas seniausių restoranų Strasbūro mieste - jam apie 200 metų. Ten mane sutiko ir priėmė maloniai, visad šypsojosi ir buvo paslaugūs. Šefas anglų kalbos nemokėjo, bet kiti kolegos išversdavo man viską. Taip ir bendravome. Sužinojau daug naujų receptų ir pamačiau kaip viskas lengvai gali vykti, jei yra sudarytas nuoseklus planas. Restorano desertai atrodė įspūdingai ir buvo labai skanūs, teko keletą jų paragauti.
Laisvomis dienomis neleidome laiko veltui, aplankėme daug muziejų, buvome nuvykę į Vokietijoje esantį atrakcionų parką, taip pat nuvykome i Colmar miestelį, kuris yra vadinamas Mažąja Venecija.
Po praktikos Prancūzijoje jaučiuosi daug sužinojusi ir išmokus nemažai naujų dalykų.

Roneta Lungu 714 gr. mokinė

Praktikos vieta: Restoranas „Au Crocodile“

Žmogus visada nori kažko daugiau, dėl to ir aš keliavau į Prancūziją.  Receptai, nėra svarbiausias dalykas ką parsivežiau. O pažintis su kita kultūra, kalba, naujos pažintys ir darbas tarptautinėje komandoje yra kur kas svarbiau. Profesionalai šefai, linksmas kolektyvas paliko nuostabių prisiminimų, o įgyta patirtis tikrai neįkainuojama.