Tapk fanu facebook'e
Jeigu į daiktus, kuriuos tu matei visą laiką, imsi žiūrėti atidžiau, lyg pirmą kartą, trokšdamas įžvelgti visas smulkmenas, tai pasirodys, kad tu jų ankščiau niekada nematei.
Ch.S.Puigas

Stažuotė Prancūzijoje

LEONARDO DA VINCI PROGRAMOS MOBILUMO PROJEKTO „Tarptautinė patirtis tobulinant būsimų turizmo darbuotojų profesines kompetencijas“  NR. LLP-LdV-IVT-2011-LT-0537

2012-03-04 – 2012-04-01

Mokiniai dalyvavo projekte Prancūzijoje Liono mieste š. m. kovo 4-balandžiio 1 d., grįžo labai patenkinti projekto programa bei galimybe patobulinti savo profesines kompetencijas, įgytais darbo įgūdžiais, galimybe padirbėti įžymiausiuose Prancūzijos Liono miesto restoranuose, kur yra 200-400 vietų. lankytojų. Mokiniai susipažino su Prancūzijos ir Liono (senoji Galijos sostinė) miesto istorija, tradicijomis, prancūziška virtuve, vynais, įgijo daug draugų, aplankė įvairius Liono miesto muziejus, patobulino anglų kalbos įgūdžius ir išmoko keletą kasdieninių frazių prancūzų kalba, paragavo tipiškų Liono produktų, kaip: įžymioji „Liono dešra“, Liono vynas „Božole“, ypatingos Liono spurgos „Biun“ ir saldainiai „Papijot“. Lionas turi savo ypatingą virtuvę, kurios kūrėju laikomas gerai žinomas visame pasaulyje lionietis šefas virėjas Polis Bokuzas. Lionas vadinamas „Pasaulio gastronomijos sostinė“. Ragavome ir varlių šlaunelių, ir sraigių, ir daug įvairių prancūziškų sūrių bei degustavome prancūziškus vynus.

Laisvalaikį leidome senajame Lione bei lankėmės muziejuose. Lione yra apie 30 muziejų. Lionas yra žinomas ne tik, kaip ypatingos gastronomijos miestas, bet ir kaip audėjų miestas. Jame 1554 m. buvo sukurta pirmoji Prancūzijoje darbininkų audėjų korporacija. Dabar Lione yra audinių muziejus „Kaniu namai“, kuriame parodyta visa Liono, kaip šilko sostinės, audinių gamybos istorija. Marionečių teatro muziejus traukia savo humoru ir pamėgdžiojimais ir pradinukus ir suaugusius: ten galima pamatyti trumpus filmukus su įvairių šalių marionečių teatrų pasirodymais. Namų apyvokos reikmenų muziejuje matėme, kaip keitėsi metams bėgant gyventojų namai, baldai, indai, drabužiai, mada ir visa aplinka. Furvier muziejus skirtas religijos menui – jame surinktos juvelyrinių dirbinių, liturginių drabužių kolekcijos. Lankydami Miniatiūrų ir kino-dekoracijų muziejų, atsidūrėme 120 miniatiūrinių kino epizodų filmo „Parfiumeras“ centre, kur dekoracijos pagamintos iš tikrų miniatiūrinių detalių, pagamintų ½ masteliu. Tai tikras menas, pagamintas vieno kūrybingo žmogaus rankomis, stebinantis savo kūriniais.

Su Liono senamiesčiu susipažinome trimis būdais: pradžioje žiūrėjome į jį iš viršaus iš Furvier kalvos, prie kurios papėdės yra 35 hektarų plotą užimantis Renesanso stiliaus pastatų ansamblis. Kitas senamiesčio vaizdas atsiveria nuo Sonos upės krantinės, kur krintant saulės spinduliams, vandenyje atsispindi rožinės it oranžinės spalvų pastatų fasadai, primenantys gintarą ir medų. Trečias – pėsčiomis pereiti visą senamiestį siauromis, vingiuotomis gatvelėmis, kur labai daug mažų kavinių, kepyklėlių, restoranų, suvenyrų krautuvėlių, ir visada pilna turistų. Lionas – tai trečias pagal plotą ir gyventojų skaičių Prancūzijos miestas po Paryžiaus ir Marselio, todėl, turint tik kelis laisvus savaitgalius, neįmanoma daug pamatyti ir paragauti. Tikimės, kad dar sugrįšime į Lioną ir atrasime jame nemažai stebuklų ir grožio.

Įspūdžiai iš Prancūzijos

Judžinas Nosov, 650 gr.: Tai buvo mano pirma kelionė i Prancūziją. Labiausiai mane sužavėjo ir paliko didžiulį įspūdį prancūziška virtuve ir nuostabus miestas Lionas. Prancūzijoje ragavau tradicinių patiekalų, prancūziškų sūrių ir vynų. Labai patiko mokykla, kurioje mes mokėmės gaminti įvairius patiekalus bei kalbėti prancūziškai. Studentai ir mokytojai buvo labai draugiški ir dėmesingi.. Aš šios kelionės metu išmokau gaminti prancūziškus patiekalus bei patobulinau savo prancūzų ir anglų kalbas. Manau, kad  ateityje tai labai pravers mano profesinėje karjeroje.  Ši kelionė man paliko daug įspūdžių ir aš jos tikrai niekada neužmiršiu.

Ernestas Gudonis, 920 gr.: Stažuotė Prancūzijoje buvo tiesiog puiki. Jos metu pamačiau, kaip atrodo mano pasitrinkta profesija (Padavėjas ir barmenas) dideliame Prancūzijos restorane. Įgijau daug profesinės patirties, kuri man bus be galo reikalinga ateityje, pamačiau, kaip Prancūzijos mokyklose mokoma mano pasirinktos profesijos. Susipažinau su Prancūzijos kultūra, tradicijomis, virtuve, radau daug bendraamžių draugų, aplankiau daug muziejų, parodų, paragavau daug prancūziškų patiekalų, sūrių, vynų, patobulinau anglų kalbos žinias ir pramokau prancūzų kalbos pagrindus.

Tomas Krasodomskis, 630 gr.: Stažavausi Prancūzijoje Lione Paul Boques restorane pavadinimu „Les‘t“. Ten tobulinau virėjo specialybės įgūdžius, susipažinau su prancūzų virtuvę bei mokiausi jos patiekalus gaminti. Darbas buvo sunkus, nebuvo kada ilsėtis, visą laiką teko dirbti itin labai greitai. Nors ir neteko niekada dirbti restorane ir praktika, atliekama mokykloje, neprilygsta darbui restorane, bet visur viską spėdavau laiku atlikti. Išmokau greitai dirbti, apdoroti įvairius maisto produktus, ragavau nacionalinius prancūzų patiekalus. Išmokau kelias frazes prancūzų kalba, įsigijau daug draugų, su kuriais bendravau ir angliškai ir prancūziškai. Manau, ateityje tokia praktika man pravers. Žinosiu, kaip vyksta darbas restoranuose, kokiu tempu tenka dirbti ir kaip viskas turi būti padaryta. Darbo organizavimas ir pastangos yra svarbiausi aspektai.

Nikita Konev, 241gr.: Įspūdžiai nepakartojami. Labai patobulinau savo, kaip kulinaro, įgūdžius ir gebėjimus. Išmokau gaminti keletą Liono miesto patiekalų ir ne tik, labai didelį įspūdį paliko pati darbo vieta - tai didžiulis restoranas, kur meniu keičiasi kas 3 mėnesius, kitaip sakant, kas sezoną. Paragavau begalę baltų, raudonų ir rožinių vynų ir dar daugiau visokiausių sūrių rūšių. Labai didėlį įspūdį paliko kulinarijos mokykla ir ten besimokantys įvairių šalių mokiniai. Pirmas dienas būdamas Prancūzijoje galvojau - kur aš patekau, bet po savaitės supratau, kad ši kelionė man labai pravers ne tik dabar, bet ir ateityje, nes tai yra labai didelė patirtis ir įspūdžiai, kurių negalima išsakyti žodžiais, juos reikia patirti.

Šarūnas Sutkus, 920 gr.: Labai džiaugiuosi , kad atlikau stažuotę Prancūzijoje, Liono mieste. Teko dirbti didžiuliame restorane, kur yra 200 vietų lankytojams ir tos vietos pietų metu ir vakarais būdavo užpildytos. Tai gera patirtis ir dabar daug žinau apie savo būsimą profesiją. Susipažinau su prancūziška virtuve , vynais ir sūriais. Ragavau keptas varlių šlauneles ir austres. Viskas labai nauja ir labai įdomu. Aplankiau kelis muziejus: Lėlių marionečių teatro muziejų, Audinių muziejų, nes Lionas - tai audėjų miestas, Liono istorinį muziejų, Brolių Liumierų muziejų, senamiestį ir daug įvairių gražių bažnyčių. Įspūdžiai nepakartojami, jie pasiliks visam gyvenimui.